Logo digitale-sociale-kaart.nl
HomeDigisterker › Werken met de e-overheid
Zoom:

Werken met de e-overheid

Doel

Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet.

Toelichting

Deze cursus is onderdeel van het educatieve aanbod van vrijwel alle openbare bibliotheken in Nederland. Ga naar de Bibliotheek bij u in de buurt.

De cursist leert in de cursus onder begeleiding van gecertificeerde docenten stap voor stap om steeds meer zelf online met de overheid te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij Toeslagen. Bij de start van de cursus ontvangen cursisten een werkboek.

Meer informatie



Doelgroep

  • Mensen die nog niet e-vaardig zijn
  • voor alle leeftijden


Laatste wijziging: 01-10-2023 09:18:06

Digisterker

Postadres:
M.H. Tromplaan 9
7511 JJ Enschede

Telefoonnummer: 053 2030 062

E-mailadres: info@digisterker.nl

Website: www.digisterker.nl/


Doelstelling of kernactiviteit:
Stichting Digisterker helpt met haar educatieve programma’s mensen op weg naar digitaal zelfvertrouwen.tale overheid.

Belangrijkste doelgroepen:
Doel van deze programma’s en dienstverleningsconcepten is om de digitale vaardigheden van jongeren en volwassenen te versterken.