Logo digitale-sociale-kaart.nl
HomeGemeente Terneuzen › Briefadres aanvragen
Zoom:

Briefadres aanvragen

Doel

U kunt een briefadres aanvragen als u geen (vast) woonadres heeft. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent. Ook als u in een tehuis of inrichting verblijft en u kunt of wilt zich hier niet inschrijven, kunt u een briefadres aanvragen.

Toelichting

Het aanvragen van een briefadres doet u aan de balie van de gemeente. Gebruik hiervoor de knop 'Afspraak maken briefadres'. Let op: het adres dat u opgeeft is van een woonhuis. Het mag geen bedrijf of postbusnummer zijn.

Meenemen

* een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument),

* een schriftelijke opgave van de reden waarom u een briefadres nodig heeft, bijvoorbeeld een werkgeversverklaring of bewijs van de kamer van koophandel,

* een schriftelijke toestemming van de briefadresgever met een kopie van zijn identiteitsbewijs.

Voorwaarden

Om een briefadres te krijgen moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

- u heeft geen woonadres (de gemeente onderzoekt dit),

- het briefadres bevindt zich in Nederland,

- u heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.

Gaat de gemeente akkoord, dan krijgt u voortaan alle post van overheidsinstanties op dit briefadres. De briefadresgever van het briefadres is verplicht die post aan u door te geven. U moet uw briefadres wel zelf doorgeven aan alle andere instanties.

Meer informatie



Doelgroep

  • vanaf 18 jaar


Laatste wijziging: 30-3-2023 19:57:26

Gemeente Terneuzen

Bezoekadres:
Stadhuisplein 1
Terneuzen

Postadres:
Postbus 35
4530 AA Terneuzen

Telefoonnummer: 14 0115

E-mailadres: gemeente@terneuzen.nl

Website: www.terneuzen.nl


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente