Logo digitale-sociale-kaart.nl
HomeGemeente Utrecht › Briefadres aanvragen
Zoom:

Briefadres aanvragen

Doel

Als u geen vast woonadres hebt, kunt u een briefadres aanvragen. Op dat adres ontvangt u uw post.

Toelichting

De inschrijving heeft geen gevolgen voor eventuele uitkeringen, gemeentebelasting, huur- of zorgtoeslag. De bewoner is niet verantwoordelijk voor uw eventuele schulden.

Er zijn verschillende situaties waarin u een briefadres nodig kunt hebben. Bijvoorbeeld:

* U bent dakloos

* U moet een korte periode overbruggen tussen 2 woningen in

* U verblijft in een zorginstelling

* U zit in de gevangenis

* U gaat tijdelijk naar het buitenland en wilt een adres in Nederland houden. Dit kan alleen als u korter dan 8 maanden weggaat.

U kunt voor een briefadres het adres van familie, vrienden of kennissen gebruiken. Bent u dakloos en kunt u niet binnen de eigen kring een briefadres vinden? Mogelijk kunt u dan een briefadres bij de gemeente Utrecht krijgen. Neem hiervoor contact op met Stadsteam Back Up.

Meer informatie



Doelgroep

  • vanaf 18 jaar


Laatste wijziging: 31-3-2023 08:32:25

Gemeente Utrecht

Bezoekadres:
Stadsplateau 1
3521 AZ Utrecht

Postadres:
Postbus 16200
3500 CE Utrecht

Telefoonnummer: 14 030

E-mailadres: bestuurscommunicatie@utrecht.nl

Website: www.utrecht.nl


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente