Logo digitale-sociale-kaart.nl
HomeHuurteam Nederland › Oneens met de jaarlijkse servicekosten
Zoom:

Oneens met de jaarlijkse servicekosten

Doel

Juridische begeleiding bij het voeren van een servicekosten procedure. Deze procedure kan gestart worden als de verhuurder geen openheid geeft in de jaarafrekeningen of als je denkt dat de jaarafrekening niet klopt. Huurders kunnen van de afgelopen 3 jaar een servicekosten procedure starten om teveel betaalde servicekosten terug te vorderen.

Toelichting

Servicekosten procedure starten

Huurteam Nederland helpt huurders bij het begeleiden van een servicekosten procedure. Wij geven gratis juridisch advies, helpen bij het opstellen van voorbeeldbrieven en zorgen dat de rechten van een huurder gewaarborgd worden. 

Redenen om een servicekosten procedure te starten:

  • Mijn verhuurder laat geen jaarafrekening zien
  • Mijn jaarafrekening klopt niet en er worden kosten in rekening gebracht die niet kloppen.
  • Ik moet bijbetalen en ben het niet eens met de hoogte.

Sommige huurders betalen naast de kale huur, ook servicekosten. Dit kan gas water en licht zijn, maar ook schoonmaakkosten, onderhoudservice of meubilering. 

Ieder jaar, in juli is de verhuurder verplicht om een jaarafrekening van het afgelopen jaar toe te sturen. Blijkt dat u per maand teveel voorschot heeft betaald, dan krijgt u een bedrag terug. Als u te weinig heeft betaald, moet u een bedrag bijbetalen. 

 

 

 

Meer informatie



Locatie (-s) waar u terecht kunt:

Nederland
Contactpersoon.: John Hendriks
Telnr.: 0887325000
E-mail: info@huurteamnederland.nl
Webs.: www.huurteamnederland.nl

Doelgroep

  • Huurders in de sociale sector
  • vanaf 18 jaar


Laatste wijziging: 05-05-2024 08:19:43

Huurteam Nederland

Bezoekadres:
Vliegwielstraat 40
2516xe Den Haag

Telefoonnummer: 088-732-5000

E-mailadres: info@huurteamnederland.nl

Website: huurteamnederland.nl/


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Huurteam Nederland biedt juridische hulp en advies voor huurders
met een huurprobleem. 

Belangrijkste doelgroepen:
Huurders in Nederland die problemen thuis ervaren.  - Gebreken in de woonruimte - Servicekosten te hoog - Huurprijs te hoog - Borgsom terugvorderen