Logo digitale-sociale-kaart.nl
HomeOmbudsman Rotterdam-Rijnmond › Informatie en klachten afhandeling
Zoom:

Informatie en klachten afhandeling

Doel

In grote lijnen kan de ombudsman zich bemoeien met de manier waarop de gemeente inwoners, ondernemers en organisaties behandelt. In formele taal: de ombudsman kan bekijken of de gemeente u behoorlijk heeft bejegend.

Toelichting

Heeft u een probleem met een gemeente of een andere gemeentelijke organisatie die bij de gemeentelijke ombudsman is aangesloten? Dan kunt u eerst bij die gemeente of gemeentelijke organisatie een klacht indienen. De meeste gemeenten en gemeentelijke organisaties hebben een speciaal klachten- en suggestieformulier. Vraag hiernaar of kijk op de website van de organisatie. Welke organisaties zijn aangesloten bij ORR vindt u door hier naar beneden te scrollen.

Bevestigt de gemeente of organisatie de ontvangst van uw klacht niet? Of wordt uw klacht niet op tijd (binnen 6 weken) behandeld? Of is uw klacht wel behandeld maar bent u daar niet tevreden over?

Neemt u dan contact op met ORR.

Meer informatie



Doelgroep

  • vanaf 16 jaar


Laatste wijziging: 30-09-2024 11:16:43

Ombudsman Rotterdam-Rijnmond

Bezoekadres:
Batavierenstraat 15-35 (5e etage)
Rotterdam

Postadres:
Antwoordnummer 90290
3009 VB Rotterdam

Telefoonnummer: 0800-0802 (gratis)

E-mailadres: info@orr.nl

Website: orr.nl/


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
De gemeentelijke ombudsman is onafhankelijk en onderzoekt en beoordeelt klachten over gemeentelijke diensten, deelgemeenten, gemeenteambtenaren en bestuurders.

Belangrijkste doelgroepen:
De gemeentelijke ombudsman is er niet alleen voor burgers, maar ook voor bedrijven en maatschappelijke organisaties.